Wat heb je nodig als je zakelijk een pakket gaat versturen? 4 aandachtspunten! 0

Wat heb je nodig als je zakelijk een pakket gaat versturen? 4 aandachtspunten

Bij de verzending van zakelijke pakketten op reguliere basis komt meer kijken dan de gemiddelde ondernemer aanvankelijk vermoedt. Wie regelmatig pakketten stuurt met eigen producten, onderdelen voor zakelijke partners of andere belangrijke spullen, kan maar bete voldoende aandacht besteden aan het complete proces van pakketzending.

Maar waar moet je eigenlijk op letten om op een kwalitatief hoogstaande manier jouw pakketzendingen te organiseren?

De beste adviezen en tips vind je in dit artikel!

1. Welke type doos heb je nodig?

Een eerste punt van aandacht bij het versturen van zakelijke pakketten of pakketten richting klanten is het type doos dat je het beste kunt gebruiken. Wanneer je vooral kleine producten verstuurt die door de brievenbus passen, is een brievenbusdoos natuurlijk afdoende. Zeker qua kosten kan je dit per pakket al snel 2 of meer euro opleveren aan besparing. Doe dit alleen niet als de producten die je verzendt erg duur zijn. Denk aan computerchips of iets dergelijks. In dit soort gevallen kun je beter voor aangetekende post kiezen.

Welke type doos heb je nodig

2. Kies je voor een bedrukte doos of niet?

Een van de manieren om slim reclame te maken, is via de verpakking postpakketten. Tegenwoordig zijn er tal van bedrijven die hun eigen post en pakketdozen laten ontwerpen en drukken. Niet alleen ziet dit er professioneel uit, maar ook zorgt het bij de ontvanger voor een verhoogd gevoel van vertrouwen. Terwijl andere personen die het pakket tijdens of rond het transport in handen krijgen, ook een impuls krijgen doordat ze jouw logo en/of bedrijfsgegevens zien.

3. Aandacht voor goede kwaliteit én voor de prijs

Bij dozen voor pakketzendingen zijn niet alleen de omvang en de bedrukking van belang, maar ook de kwaliteit van de doos. Een slappe doos die beschadigd bij de klant aankomt, kan voor die persoon een reden zijn om niet meer bij jou te bestellen. Wil je dus een stabiele klantenkring opbouwen en vertrouwen wekken richting de consument, zorg dan voor sterke dozen die het te verzenden product goed beschermen en ervoor zorgen dat de inhoud droog en onbeschadigd blijft. Op de doos plaats je natuurlijk de verzendlabels. Ook hier kan je op besparen door bijvoorbeeld te kiezen voor compatible labels, en niet de labels die horen bij een duur merk (zoals Dymo).

Dymo verzendlabel

4. Kies een goede en betrouwbare vervoerder

Naast de dooskwaliteit is de vervoerder een punt van aandacht. De ene vervoerder is de andere namelijk niet. Kies in elk geval voor een transporteur met en goede naam en reputatie op het gebied van levering en zorgvuldigheid. Daarbij is het natuurlijk fijn dat betreffende vervoerder scherpe tarieven hanteert. Ondernemers die honderden tot duizenden pakketten per jaar versturen, kunnen hierdoor al snel veel geld besparen!

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest populaire berichten

Inline
Inline